Razvojna naloga
Formativno spremljanje v podporo vsakemu učencu in razvoju – VKLUČUJOČA ŠOLA 1. DEL
Vodja projekta: Zavod za šolstvo republike Slovenije
Ravnatelj in ožji projektni tim 6 učiteljev:
- Jana Remic, vodja projekta, učiteljica predmetnega pouka
- Janja Sršen, ravnateljica
- Milanka Zdjelar, učiteljica razrednega pouka
- Anja Šter, učiteljica razrednega pouka
- Nuša Skumavc, učiteljica razrednega pouka
- Maja Resnik, učiteljica razrednega pouka
- Anita Vrtač Pičman, učiteljica razrednega pouka
Trajanje projekta: september 2020–september 2022.
Načela:
- Zagotoviti optimalen razvoj, učno uspešnost in izboljševanje dosežkov vseh učencev v skladu z njihovimi zmožnostmi.
- Učencem zagotoviti aktivno vlogo pri izgradnji kakovostnega in trajnega znanja.
- Učence videti kot skupino različnih, izvirnih in edinstvenih posameznikov.
- Pozornost nameniti vsakemu učencu – v razredu videti in slišati vsakega izmed njih.
- Spodbuditi razvoj odgovornega odnosa učencev do učenja– prevzem skrbi za učenje.
- Učence vključiti v sooblikovanje namenov učenja in kriterijev uspešnosti.
- Učence vključiti v načrtovanje dejavnosti in dokazov.
- Učence vključiti v samovrednotenje in vrstniško vrednotenje znanja.
- Prispevati h kakovostnim odnosom med učiteljem in učenci ter med učenci
- Z odprtimi vprašanji spodbujati dialog v razredu.
- Zavzemati se za večsmerne povratne informacije.
- Izboljšati motivacijo učencev za učenje.
- Razvijati vključujoče, psihološko varno, sproščeno in spodbudno učno okolje.
- Zagotoviti medvrstniško sodelovanje (medsebojna pomoč, sodelovanje, podajanje povratnih informacij).
- Učencem prisluhniti, jih slišati in spodbujati k izražanju njihovih misli, pogledov, želja , …
Namen in cilji:
- Razvijati šolsko prakso, usklajeno z individualnimi potrebami, zmožnostmi … učenca, ki temelji na formativnem spremljanju, s katerim razvijamo spodbudno učno okolje in zagotavljamo optimalen razvoj ter učno uspešnost vsakega učenca.
- S formativnim spremljanjem pri učencih razvijati ustvarjalnost, odgovornost in samoregulativnost.
- Vključiti učence v sooblikovanje učnega procesa, videti in slišati vsakega učenca ter s tem izboljšati njihovo motivacijo (za učenje) in soudeleženost pri razvoju vključujoče šole.
- Učencem zagotoviti aktivno vlogo pri izgradnji kakovostnega in trajnega znanja.
- Z zavzemanjem za večsmerne, tudi vrstniške povratne informacije, izboljšati odnose med učiteljem in učenci, med učenci ter med učitelji.
- Spodbujati medvrstniško sodelovanje (sodelovalno učenje, medsebojna pomoč in podajanje povratnih informacij).
- Ustvariti učno okolje, v katerem se bodo učenci počutili sprejete, vključene in bodo lahko razvijali svoje potenciale.
- Podpreti učitelja pri razvoju vključujočega, varnega in spodbudnega učnega okolja.
- Zagotoviti miselno spodbudno, psihološko varno in sproščeno ter vključujoče učno okolje.
- Širiti spoznanja med udeležence v kolektivih.
- Raziskovati, načrtovati, spremljati in evalvirati učno prakso.
Razvojna nalog
Varno in spodbudno učno okolje – VKLJUČUJOČA ŠOLA 2. DEL
Vodja projekta: Zavod za šolstvo republike Slovenije
Ravnatelj in ožji projektni tim 6 učiteljev:
- Katja Perčič Košir, vodja projekta, učiteljica predmetnega pouka in pomočnica ravnateljice
- Janja Sršen, ravnateljica
- Matej Maček, učitelj predmetnega pouka
- Darja Arh, učiteljica razrednega pouka
- Andreja Dolničar, učiteljica predmetnega pouka
- Helena Piškur, specialna pedagoginja
- Katja Jerič, vzgojiteljica
Trajanje projekta: januar 2021–januar 2022.
Namen in cilji:
Namen projekta, ki poteka pod okriljem Zavoda Republike Slovenije za šolstvo, je vpeljava modela VSUO na ravni vzgojno izobraževalnega zavoda (VIZ) z namenom »ustvariti« sistematičen pristop h graditvi varnega in spodbudnega učnega okolja.
Tako izkušnje kot številne raziskave (O naravi učenja, Socialni odnosi v šoli) potrjujejo, da sta dobro počutje in klima kot učinka varnega in spodbudnega učnega okolja pomembna dejavnika učne zavzetosti in uspešnosti. Pri tem pa seveda z dobrim počutjem ne mislimo na lagodnost, pasivnost ali čutno ugodje, ampak na aktivno oziroma polno vključenost v učni proces in v dejavnosti, ki jih učenci doživljajo kot smiselne, ter v skupino, v kateri se čutijo sprejete in vključene.
Učitelji so včasih v dilemi, ali naj bodo prijazni ali zahtevni, ali čustva sodijo v šolo ali ne. Raziskave različnih disciplin z nevroznanostjo vred (OECD) pojasnjujejo, da je za učinkovit učni proces pomembno tako to, da se učenci vanj čutijo vključeni tudi s čustvi (da jim je zanimiv, smiseln, da jih nagovarja in angažira), kot to, da so v njem varni, povezani, spodbujeni, da jih ni strah in jih ne skrbi, ampak doživljajo občutek kompetentnosti: O naravi učenja, str. 83-103.
To ne pomeni varljive tolažbe in popuščanja, ampak kombinacijo spodbudnosti in odločnosti (ang. »warm demander«), strukture in podpore oziroma opore, visokih pričakovanj, a realističnih ter podprtih z ustrezno stopnjevanim učiteljevim vodenjem.
Cilji:
- poglobiti zavedanje o pomenu dobre klime in počutja (na ravni kolektiva in vrtčevske skupine/razreda, na ravni skupine in posameznika);
- okrepiti veščine vodenja skupine otrok za dobro vključenost otrok in zmanjšanje vedenjskih težav;
- izpopolniti se v lastni čustveni in vedenjski pismenosti (komunikacijske veščine, uravnavanje čustev) z namenom krepitve različnih oblik čustvenega in socialnega učenja tudi pri otrocih;
- seznaniti se z razlogi nezaželenega vedenja otrok, se urili v strategijah za preprečevanje le-tega;
- spoznati razliko med nasiljem in konflikti;
- osvojiti veščine moderiranja skupinskih procesov.
Teme:
- PSIHOSOCIALNI ODNOSI IN VODENJE RAZREDA
- Povezanost počutja, klime in učne zavzetosti ter odnosna kompetenca pedagoškega delavca.
- Vodenje razreda.
- Mesečna tematska ura oddelčne skupnosti.
- ČUSTVENO IN SOCIALNO UČENJE
- Mala šola čustvene pismenosti, čuječnost in interakcijske vaje, programi CASEL.
- Čustva in empatija.
III. NEŽELENO VEDENJE IN NASILJE
- Ravnanje v primerih neželenega vedenja, 4 R model, vrstniška mediacija.
- Obravnava in preprečevanje medvrstniškega nasilja, protokol za ravnanje v primeru nasilja.
- PODPIRANJE PROCESOV V KOLEKTIVU IN NAČRTOVANJE NA RAVNI POUKA IN ŠOLE
- Vodenje procesov v kolektivu, reševanje dilem in refleksije.
- Umeščanje vsebin v pouk , v RaP in razredništvo ter načrtovanje strategije VSUO za raven šole.
PREDVIDENE AKTIVNOSTI NA ŠOLI ZA URESNIČITEV OBEH RAZVOJNIH NALOG:
- Ožji projektni tim skupaj z učitelji oblikuje načrt za razvoj vključujočega učitelja in vključujoče šole ter določi prednostne naloge v razvojnih nalogah.
- Učitelji uporabljajo osebne načrte, ki ji po akcijskih korakih vodijo k načrtovanju in uvajanju formativnega spremljanja v svojo prakso.
- Ožji projektni tim zbira osebne načrte učiteljev in jim podaja povratne informacije.
- Pogovor med učitelji in ugotovitev trenutnega stanja na šoli.
- Učitelji oblikujejo pare z namenom spremljanja pouka in podajanja povratnih informacij drug drugemu o uspešnosti vpeljevanja formativnega spremljanja v učno prakso.
- Učitelji izvajajo prednostne naloge iz načrta za razvoj vključujoče šole, svoje delo spremljajo in evalvirajo.
- Refleksija na ravni tima (načrt šole) in posameznih učiteljev (osebni načrt): kaj so v projektu pridobili oni in kaj so pridobili njihovi učenci, kaj so v svoji praksi spremenili, katere strategije vključevanja ste prepoznali kot najučinkovitejše za razvoj vključujoče šole …
- Didaktično/strokovno gradivo.
- Predstavitve nastalih primerov prakse in izmenjava izkušenj/znanj/prakse s področja formativnega spremljanja in razvoja elementov vključujoče šole z ostalimi učitelji osebno in na konferencah.
- Vzajemne hospitacije – učitelji hospitirajo drug drugemu in podajo povratne informacije (vprašalnik).
Šolski projekti
- 22. 4. 2022 / Dan Zemlje – dobrodelni dogodek / 1.–9. razred / Irena Gramc Zupan
- april, maj / Medgeneracijsko branje / 6.–9. razred / Katja Knific
- celo leto / Bralne urice pod brezami / 1.–3. razred / učiteljice razrednega pouka
- celo leto / Zdrava drža / 1.–5. razred / Maja Resnik
- celo leto / Mavrični kotiček / 1.–5. razred / učiteljice razrednega pouka
- celo leto / Potujoči nahrbtnik / 1.–4. razred / učiteljice razrednega pouka
- celo leto / 8 krogov odličnosti / 1.–9. razred / Jernej Jemec
- celo leto / Naj bralec / 1.–5. razred / Mira Volčjak
- celo leto / Naj bralec / 6.–9. razred / Katja Knific
- celo leto/ Gnezdenje štorkelj / 1.–9. razred / Lea Štajer
Občinski in krajevni projekti
- 17. in 18. september 2021 / Startup vikend z Gimnazijo Franceta Prešerna / 9. razred / Lea Štajer
- celo leto / Pobrateno mesto Kranj z Banja Luko – sodelovanje z OŠ Holandija (izmenjava učencev) / 6.–9. razred / Katja Perčič Košir
- oktober 2021 / Mamutov tek / 1.–9. razred / Ksenja Mugerli, Matej Maček
- marec, april 2022 / Čistilna akcija / 1.–9. razred / Miha Palovšnik
- 11. 3. 2022 / Gregorjevo v sodelovanju z vrtcem / 1.–9. razred / Darja Arh, Alenka Butara
- maj 2022 / FOS – mednarodni festival otroških folklornih skupin / 1.–9. razred / Darja Arh
- celo leto / Sodelovanje pevskega zbora na krajevnih dogodkih / 1.–9. razred / Žiga Kert
- celo leto / Zeleni pingvin / 1.–9. razred / Boštjan Orehar
Državni projekti
- september, oktober / NMSB – Nacionalni mesec skupnega branja / 1.–9. razred / Katja Knific
- oktober 2021 / Dan hrane / 1.–9. razred / Helena Vidmar
- oktober 2021 / Teden vseživljenjskega učenja / 1.–9. razred / Eva Puhar Račič
- celo leto / Varna mobilnost v VIZ / 1.–9. razred / Simon Demšar
- celo leto / Gozdna šola / 1.–9. razred / Darja Arh, Lea Štajer
- celo leto / Poskus uvedbe novega Koncepta razširjenega programa – GZDP / 1.–9. razred / Matej Maček
- celo leto / Razvojna naloga – Ustvarjanje učnih okolij za 21. stoletje / 1.–9. razred / Jana Remic
- celo leto / Varno in spodbudno učno okolje / 1.–9. razred / Katja Perčič Košir
- celo leto / IKT (React) / 1.–9. razred / Boštjan Orehar
- celo leto / Zdrava šola / 1.–9. razred / Mateja Papov, Petra Špiček
- celo leto / Šolska shema / 1.–9. razred / Helena Vidmar
- celo leto / Giving tuesday – dobrodelni torek globlano gibanje velikodušnosti / 1.–9. razred / Klementina Sambolič
Ostale dejavnosti
- 1. 9. 2021 / Sprejem prvošolčkov / 1. razred / Mira Volčjak
- jesen 2021 / Računalniško opismenjevanje (Word, PowerPoint …) / 4. / Nuša Skumavc
- september 2021 / Mala Groharjeva kolonija (Škofja Loka) / 6.–9. razred / Aleš Čarman
- september 2021 / Slikarska kolonija UNESCO / 6.–9. razred / Aleš Čarman
- september 2021 / ZOO Ljubljana / 7. in 8. razred / Lea Štajer, ROD in ONA
- november, december 2021 / Plavalni tečaj / 3. razred / Andreja Zalokar
- 24. 12. 2021 /Proslava pred dnevom samostojnosti in enotnosti / 1.–9. razred / Eva Traven
- 7. 2. 2022 / Proslava pred slovenskim kulturnim praznikom / 1.–9. razred / Branka Vodopivec
- 4.-6. 3. 2022 / Pevski zbor CŠOD Bohinj / 6.–9. razred / Žiga Kert
- po dogovoru / Muzikal Zverinice iz Rezije – zunanji / 1.–9. razred / Eva Traven, Žiga Kert
- april 2022 / obisk Biotehniške fakultete – oddelek za biologijo / 7. in 8. razred / Lea Štajer, ROD in ONA
- maj 2022 / Cerklje na Gorenjskem in Kranj / 6.–9. razred / Aleš Čarman
- maj 2022 / Likovni in biološki tabor za nadarjene učence/ 6.–9. razred / Lea Štajer
- maj 2022 / Ekskurzija – nemščina in NPH / 4.–9. razred / Polonca Ložar, Lea Štajer
- maj 2022 / Ekskurzija likovno snovanje v Benetke / 6.–9. razred / Aleš Čarman
- 6.-8. 5. 2022 / Obisk morske biološke postaje Piran ali preko projekta Morigenos opazovanje delfinov (v okviru tabora za nadarjene) / 6.–9. razred / Lea Štajer
- 15. 6. 2022 / Valeta / 9. razred / Eva Traven, Jana Remic
- 24. 6. 2022 / Proslava pred dnevom državnosti / 1.–9. razred / Sandra Jušić
- celo leto / Sodelovanje z lokalnimi časopisi / 1.–9. razred / Anja Šter
- celo leto / Zbiralna akcija odpadnega papirja 3. torek v mesecu na 2 meseca / 1.–9. razred / Mira Volčjak
- celo leto / Zdravniški pregledi po načrtu ZD Kranj / 1.–9. razred / razredniki
- celo leto / Kulturni koordinator šole / 1.–9. razred / Branka Vodopivec
- celo leto / Koordiniranje šolskega časopisa / 1.–9. razred /Simon Demšar, Anja Šter